fbpx

Webb

Från e-sport till influencer marketing

Tropse är företaget som började med att arbeta med talenger inom spelet FIFA från EA. Snart insåg de att scenen var underutvecklad. Ganska snabbt blev Tropse en välkänd aktör som arbetade tätt med e-sportkändisar. Idag jobbar företaget bredare än e-sport och hjälper många företag med influencer marketing inom många genres.

Uppdraget

Då företaget utvecklats snabbt och verksamheten förändrats så var det dags för en ny hemsida som lyfte fram de tjänster som Tropse erbjuder idag. Framtidsbyrån Älska gjorde ett nytt koncept med grafik och texter som förklarade företagets erbjudande på ett inbjudande och enkelt sätt. Därefter byggde vi en ny sajt i WordPress. Resultatet blev en hemsida som är både läcker och informativ. Speciellt nöjda är både vi och bolaget över grafiken som presenterar de olika paket som säljs. Dessa används även i företagets säljmaterial.

Processen

En utmaning var att förstå resan som Tropse varit ute på och hur affären ser ut idag, vem som är målgruppen och vad de söker efter. Sen att förpacka detta kreativt var nästa utmaning. Då Tropse har sin kärna i e-sporten föll det sig ganska naturligt att använda den typen av bildspråk och färger. Den härligt lila/violetta färgen fick bli temat. Många timmar är även lagda på copywriting för att skapa härliga one-liners och bra text på sidan.